استودیو بازی سازی آپروم

همه چیز درباره بازی سازی

این وبلاگ دیگر فعالیتی نمی‌کند...

مقایسه موتور های بازی سازی

سلام

امروز می‌خوام خیلی سریع و خلاصه موتور‌های بازی سازی رو با هم مقایسه کنم


گیم میکر

گیم میکر یک موتور بازی سازی است که ساخت بازی در اون به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی انجام می‌شه. گیم میکر تنها برای ویندوز خروجی می‌گیره. نصب و فعال سازیش هم خیلی راحته. باگ‌های کمی داره و در کل برای تازه کار‌ها عالیه.
  • نصب و فعال سازی: آسان
  • ساخت بازی: آسان
  • امکانات: کم
  • اشکالات و باگ‌ها: کم

گیم میکر استودیو 1.x

گیم میکر استودیو 1.x بسیار شبیه به گیم میکر است و امکانات خیلی بیشتره نسبت به اون داره. برای پلتفرم‌های مختلف خروجی می‌ده ولی خیلی باگ داره که رو اعصابن. برای کسایی که با گیم میکر کار می‌کنن و می‌خوان کمی حرفه‌ای تر کار کنن خوبه.
  • نصب و فعال سازی: آسان
  • ساخت بازی: آسان
  • امکانات: متوسط
  • اشکالات و باگ‌ها: زیاد

گیم میکر استودیو 2.x

گیم میکر استودیو 2.x نسخه جدید تر گیم میکر استودیو 1.x هست. باگ‌هاش کمتر شدن و یه سری امکانات جدید بهش اضافه شده. البته یکم حذفیات داشته که برای اونایی که با نسخه قبلی کار کردن یکم سخته تا بهش عادت کنن. در کل خوبه.
  • نصب و فعال سازی: سخت
  • ساخت بازی: آسان
  • امکانات: متوسط
  • اشکالات و باگ‌ها: متوسط

گادوت انجین

گادوت انجین رایگان و اوپن سورس هست. ساخت بازی درش با کد نویسی انجام می‌شه ولی چندان هم سخت نیست. امکاناتش خیلی زیاده و برای ساخت بازی دو بعدی عالیه. به نظر من اگه می‌خواید در ساخت بازی 2 بعدی حرفه‌ای کار کنین بهترین گزینه براتون هست.
  • نصب و فعال سازی: آسان
  • ساخت بازی: متوسط
  • امکانات: زیاد
  • اشکالات و باگ‌ها: کم

بیلد باکس

این موتور خیلی باحاله. خیلی راحت می‌تونید باهاش بازی بسازید. البته پولیه و نصب و فعال سازیش خیـــــــلــــــــــــــــی سخته!!! من که دیگه ازش ناامید شدم. ولی ساخت بازی باهاش خیلی آسونه.
  • نصب و فعال سازی: بسیار سخت!!!
  • ساخت بازی: بسیار آسان!
  • امکانات: کم
  • اشکالات و باگ‌ها: متوسط

  • ۸۵۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

۵ نظر

علیرضا آهنی
۹۹/۰۲/۳۰
من قبلا با گادوت یکم بازی ساختم بازی زیاد خفنی نبود فقط یه حدس عدد بود

پاسخ :

چه جالب
پس با گادوت هم کار کردی
چی شد  ول کردی؟
علیرضا آهنی
۹۹/۰۲/۳۰
زیاد از بازی سازی خوشم نمیاد ولی بازی کردن رو دوست دارم (:

پاسخ :

آره، بازی کردن خیلی راحت تره XD
Hasan Kashi
۹۹/۰۲/۳۰
واقعا که نه اسم یونیتی رو اوردی نه انریل.

پاسخ :

چون هیچ تجربه ای ازشون نداشتم
نمی دونستم چی دربارشون بنویسم
Dr Cyber32
۹۹/۰۲/۳۰
پس یونیتی کو؟
بهترین انجین بازی سازی یونیتیه :)

پاسخ :

من باهاش کار نکردم
به خاطر همین نمی دونم چطوریه
Mhds 82
۹۹/۰۳/۰۱
یونیتی و کانستراکت 2 و کانستراکت 3 نیست درحالی که بازی سازان کانس و یونیتی از اینا بیشترن😒😒😒😒😒😒😒😒

پاسخ :

خب من چیزی دربارشون نمی دونستم
وقت کردی دربارشون بنویس برام بفرست.
همون طوری که من درباره بقیه موتورا نوشتم
اسمتم ته پست میذارم
:)
با دنبال کردن این این وبلاگ از جدیدترین مطالب با خبر شو و بروز باش.

بازی نکن...
...بازی بساز
استودیو بازی سازی آپروم - ۱۴۰۳