استودیو بازی سازی آپروم

همه چیز درباره بازی سازی

این وبلاگ دیگر فعالیتی نمی‌کند...

همه چیز درباره من و این وبلاگ

©Upprom

>این وبلاگ برای چه ساخته شد؟

هدف من از تأسیس این وبلاگ به اشتراک گذاری بازی هایی که ساختم و آموزش ساخت بازی به دیگران هست.‌ البته آموزش هایی هم از قبیل فیلم، مقاله، کتاب و سورس برایتان می گذارم.

>من کی هستم؟

نام: محمدصالح کامیاب

تاریخ تولد: 1383/04/25

محل زندگی: رشت

>در اینجا چه موتور بازی سازی آموزش داده می شود؟

من با موتور گیم میکر استودیو (GameMaker Studio) کار میکنم. این موتور نسخه جدید گیم میکر (GameMaker)‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می باشد. از بهترین و قابل توجه ترین ویژگی های این موتور می توان به قابلیت DnD مخفف Drag and Drop (کشیدن و انداختن) اشاره کرد. این قابلیت باعث آسان تر شدن کار با این موتور شده است. زبان برنامه نویسی این موتور GML مخفف GameMakerLanguage می باشد. موتور فیزیکی این موتور Box 2D می باشد. (دیگه چی بگم آخه همینه دیگه!!!). البته جدیدا به سوی موتور قدرتمند و رایگان گادوت (Godot) رفته ام و در حال یاد گیری آن هستم.

>من چطور بازی ساز شدم؟

داستان از آنجایی شروع شد که یکی از فامیل هایمان به من و پسر عمویم گفت که می خواهد بازی سازی را به ما آموزش بدهد. و این طور شد که یک صفحه کامل برنامه ریزی کرد که قرار است چه کار هایی بکنیم و چه مراحلی را باید طی کنیم. اما وقت عمل همه چیز فراموش شد و بعد از یک جلسه آموزش کلا ول کرد و رفت (ما رو گیر آورده بود). ولی هر طور بود مجبورش کردم که بیاید و یک جلسه دیگر هم آموزش بدهد. و پس از آن گفت "من دیگه گیم میکرو آموزش نمیدم" و رفت. دلیلش هم این بود که خودش با یونیتی و آنریل کار می کرد و از بازی 2 بعدی متنفر بود (بر عکس من). ولی من ناامید نشدم و هر طور که بود بازی سازی را از روش های مثل آزمون و خطا و اینترنت یاد گرفتم (ولی اون فامیلمون بازی سازی رو ول کرد رفت بازی کردن رو یاد گرفت). و حالا من اینجا هستم تا گیم میکر استودیو را به همه آموزش بدهم (اونم کاملا رایگان).

>من چه جور بازی هایی را دوست دارم؟

من عاشق بازی های 2 بعدی هستم. به خصوص بازی های دفاعی مثل toy defens و royal defens. همچنین عاشق بازی های ماشینی 2 بعدی مثل car eats car و robo racing هستم. و بر عکس همه از بازی 3 بعدی متنفرم. (فقط از یکسری بازی 2 بعدی مثل minecraft و resident evil 3 و zoo tycoon 2 خوشم میاد). پس انتظار نداشته باشید که بازی 3 بعدی بسازم (البته هر چیزی ممکنه!!!).

با دنبال کردن این این وبلاگ از جدیدترین مطالب با خبر شو و بروز باش.

بازی نکن...
...بازی بساز
استودیو بازی سازی آپروم - ۱۴۰۳